Válassza az Oldal lehetőséget

5+1 bosszantó hiba, ami miatt negatív értékelést kap a vendégházad

5+1 bosszantó hiba, ami miatt negatív értékelést kap a vendégházad

A Booking.com, a Szállás.hu és a többi népszerű szállásközvetítő oldal megjelenése óta senkinek sem okozhat problémát utánanézni a kinézett hotel, vendégház vagy éppen apartman jellemzőinek. A szállás leírása mellett pedig ott szerepelnek a vendégvélemények is, amelyekre gyakran jobban figyelnek az emberek, mint bármilyen más ígéretre az oldalon. Ez a jelenség mára alaposan átalakította a piacot, mert aki túl sok negatív kritikát gyűjt be, azt hanyagolni kezdik a látogatók, hiszen ki akarna olyan vendégházba menni, amiről előre tudja, hogy koszos zuhanykabin, vagy éppen kényelmetlen ágy várja.

Varga Zsófia, turizmus szakértő, aki több mint 17 éve foglalkozik szálláshelyek értékelésével és tanácsadásával, maga is megerősítette, a fokozódó versenyben ma már nem férnek bele a 10-15 éve még elnézett hibák.

BÁRMILYEN GYÖNYÖRŰ A SZÁLLÁS, KEDVES A TULAJDONOS, A VÉLEMÉNYEK ÖSSZEGZÉSE UTÁN KIDERÜL, HOGY ELÉG EGY-EGY FOSZLOTT, KEMÉNY TÖRÖLKÖZŐ, VAGY EGY NEHEZEN LEFOLYÓ CSAP, ÉS A VENDÉG MÁRIS LEPONTOZZA A SZÁLLÁSHELYET.

Mivel a Booking és társai kimondottan bátorítják a vendégeket, hogy részletesen írják meg a szobáról vagy a házról a véleményüket, a többség valóban megteszi, és míg korábban nem ragadott volna “tollat” egy-egy hasonló hiba miatt, most egyetlen percébe kerül mindenkivel megosztania.

És hogy melyek ezek? Varga Zsófia 5 olyan banálisnak tűnő problémáról mondja el a tapasztalatait, amelyek többségét egy kis odafigyeléssel könnyedén elkerülhetünk.

N

Kellemetlen illatú WC-k

…Tisztának tűnt a szoba, de olyan kellemetlen szagú volt a levegő. nyitottunk ablakot egyből, mert lehet beáporodott. volt saját wc, ennek örültünk de amikor bementem jöttem rá hogy mit éreztem kint!!! Vagy nem takarították, habár nem volt koszos vagy csatornaszag, de utána folyamatosan érződött!! Szóltunk a tulajdonosnak, megígérte hogy megcsinálja, aztán csak adott illatosító sprayt!… – részlet egy győri vendégház értékeléséből.

VZS. tippje: rendszeres takarítás mellett is érdemes olyan terméket használni, mint amilyen a WC-olaj, ami a fertőtlenítés mellett illatosít is, méghozzá legalább 1-2 napra!

N

Bekeményedett törölközők

….Ígértek piperecuccokat, és tényleg kaptunk is…de ahogy megláttam például a törölközőt…. hát az dörzspapírnak használtam volna csak. Biztos lehetett tíz éves… inkább vettünk azt is, meg sampont is. – részlet egy balatonlellei apartman értékeléséből.

VZS. tippje: A rendszeres mosás és az átlagosnál nagyobb igénybevétel miatt a szálláshelyeknél nem jó választás a normál igényekhez fejlesztett törölköző. A jó minőségű szállodai frottír törölközők ezzel szemben jóval lassabban veszítik el a puhaságukat, ha betartják a mosási előírásokat. Emellett kiemelkedő a nedvszívó hatásuk is, így wellness szolgáltatások mellé is ezt érdemes választani.

N

Kényelmetlen ágyneműk

A szoba felszereltségével kapcsolatban csak két észrevételem van: … 2. az ágy jó lett volna, de az ágynemű! Nagyon vékony, keskeny volt és tisztára mintha papírból lett volna érzésre. Azért ennél többet vártam! – részlet egy debreceni panzió értékeléséből.

VZS. tippje: Érdemes itt is a szállodai igényekhez készített szállodai ágyneműhuzatotrendelni, mert mindig jó minőségű anyagból készülnek és a törölközőhöz hasonlóan sokkal jobban bírják a mosást, mint a bolti darabok.

N

Eldugult lefolyók

Az első este zuhanyozni akartunk, na akkor kellett volna először szólnom!!! Nem ment le a víz, csak nagyon lassan, úgyhogy mikor én másodjára mentem a fiaam után, már trutyiban álltam… – részlet egy budapesti airbnb lakás értékeléséből.

VZS. tippje: A WC, a kád és a zuhanyfülke lefolyóját folyamatosan karban kell tartani, mert ha valami eldugul, azt mindig a vendég veszi először észre. Ha viszont rendszeresen használunk erre a célra fejlesztett duguláselhárítót, akkor megelőzhetjük a lefolyók eltömődését.

N

Füstös szobák a téli szezonban

Kicsit féltünk, hogy mi lesz ha hideg lesz, de láttuk hogy van egy elég modern kandalló. A tulajdonos kezelte és jó meleg is volt, de akárhányszor befűtött befelé is füstölt. Nem volt olyan zavaró azért mindent nézve, de volt hogy kimentünk a városba és éreztem, füstszagú a ruhám. – részlet egy egri vendégház értékeléséből.

VZS tippje: A kandalló, a kályha és persze a kazán is remek megoldás a szobák téli fűtéséhez, ezekre azonban gyakran jellemző, hogy a begyújtás után egy ideig visszafüstölnek a házba. Ez viszont – a kolbásszal ellentétben – nem nemesíti a vendégeket, és akkor még inkább zavarja őket, ha gyerekkel érkeztek. A visszafüstölést elektromos fűtőtestek használatával kerülhetjük el, a hagyományos fás, szenes stb. fűtés mellett pedig a kéményhuzat-szabályozás segíthet.

N

+1 Unalmas szálláshely

Természetesen a vendégek többséget általában maga a környék és az ott elérhető programok érdeklik. Egy borúsabb, egy eseménytelen vagy éppen túl meleg napon viszont könnyen lehet, hogy a vendégházban ragadnak, és ilyenkor megbosszulja magát, ha semmivel sem tudják lefoglalni magukat. A helyi programokra nincs ráhatásod, de a saját kerted felszereltségéről Te döntesz. A vendégek szórakoztatásához az egyik legbiztosabb választás egy elérhető árú kerti medence, mert a fiatalok, az öregek, a gyerekesek és a szinglik egyaránt el tudják foglalni magukat vele, és egész biztosan írni fognak róla az értékelésükben!